martes, 10 de febrero de 2015

L'ALBARÀ

L'ALBARÀ

CONCEPTE:

L’empresa compradora ha de gestionar correctament l’entrada de les mercaderies. Quan l’empresa les rep han d’anar acompanyades de l’albarà.

El client, un cop ha rebut les mercaderies, comprova l’estat de la mercaderia rebuda i confirma que s’ajusta a la mercaderia sol·licitada comparant l’albarà amb la nota de comanda; posteriorment, emmagatzemarà la mercaderia.

Quan un proveïdor rep una comanda d’un client, ha de verificar que disposa de les mercaderies sol·licitades i comprovar que les condicions comercials sol·licitades son viables.

Quan un proveïdor prepara el lliurament de les mercaderies, ha de fer el següent:
  • Preparar l’albarà o nota de lliurament.

  • Registrar la sortida de les mercaderies en les fitxes de magatzem.

  • Lliurar les mercaderies.

L’albarà o nota de lliurament és un document confeccionat pel proveïdor on hi ha la relació de les mercaderies lliurades. Aquest document acompanya les mercaderies i n’acredita el lliurament.

Els albarans poden ser valorats o sense valorar.

Normalment es fan 4 còpies de l’albarà:

  • Una per al magatzem.
  • Una per al departament de vendes del proveïdor.
  • Una per al client.
  • Una per al proveïdor signada pel client.

CONTINGUT MÍNIM:

IDENTIFICACIÓ DE LES PARTS:

  • Dades del comprador y del venedor.
IDENTIFICACIÓ DEL DOCUMENT:

  • Número de document.
  • Data d'emissió.
  • Comanda de referència.
IDENTIFICACIÓ DE LA MERCADERIA:

  • Codi de cada producte.
  • Unitats a comprar de cada producte.
  • Preu unitari de cada producte.
  • Preu total de cada producte.
CONDICIONS DE LLIURAMENT:

  • Identificació: qui fa el lliurament.
  • Número de paquets, mida i pes.
  • Lloc de lliurament.
DECLARACIÓ DE CONFORMITAT:

  • El comprador signa el document declarant la seva conformitat amb el lliurament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario