lunes, 23 de febrero de 2015

LA NOTA DE DESPESES


Quan un venedor paga a terceres persones determinades despeses (transport, assegurança de les mercaderies, comissions d’agents intermediaris, embalatges, etc.) en nom i per compte del comprador, sorgeixen els denominats suplerts. En aquests casos, el venedor és un només un intermediari entre el comprador i l’empresa que ha fet el servei objecte de la despesa (per exemple, un transportista). La factura l’expedirà la persona o l’empresa que faci el servei a nom del comprador i, per tant, la factura la comptabilitzarà el comprador encara que inicialment l’haurà pagat el venedor. La nota de despeses és un document auxiliar que reflectirà les despeses que el venedor haurà pagat per compte del comprador. Aquest document s’adjuntarà amb la factura que emet el venedor com a document a part, sense que aquestes despeses formin part de la factura. Adjuntant la nota de despeses, és una forma de recordar al client que, a més de pagar la factura al proveïdor també li ha de pagar unes despeses que prèviament ha pagat el proveïdor, i que no són despreses del proveïdor sinó del client. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario