martes, 10 de febrero de 2015

LA COMANDA

LA COMANDA

CONCEPTE: 

Quan l’empresa ha triat els productes i els proveïdors que s’ajusten millor a les seves necessitats, està en disposició d’iniciar el procés de compra; de tota manera, aquest procés no començarà fins que el magatzem detecti la necessitat de comprar mercaderies.

La comanda és el document on es detallen les mercaderies que el client sol·licita al proveïdor, així com les condicions de compra. Depenent de si les condicions de l’operació han estat pactades abans de fer la comanda o no podem diferenciar entre comanda en ferm i comanda condicional, rsepectivament.

Malgrat que no existeix un model oficial, tota comanda ha de contenir algunes dades com el número de comanda, la identificació del comprador i del venedor, la data, la descripció de les mercaderies i el nombre d’unitats, el preu, etc.

A l’hora de realitzar la comanda, l’empresa té diferents possibilitats com el telèfon, el correu electrònic, el representant o agent comercial, etc.

La nota de comanda és un imprès on es detallen els productes sol·licitats, així com les condicions més importants de l’operació, llevat que ja estiguin pactades en un contracte de compravenda o de subministrament.

Algunes empreses fan la comanda mitjançant una carta dirigida a l’empresa proveïdora on consten, bàsicament, les mateixes dades que en la nota de comanda. Es coneix com a carta de comanda.

Un cop la comanda ha estat lliurada al proveïdor, el comprador ha de dur a terme un seguiment mitjançant una fitxa o llibre registre de comandes emeses.

No hay comentarios:

Publicar un comentario