martes, 28 de abril de 2015

DOCUMENTS ADMINISTRATIUS III- EL CERTIFICAT

CERTIFICAT

Document per mitjà del qual un funcionari públic competent o persona autoritzada dóno fe d'un fet, del contingut d'un document, de les circumstàncies que consten en arxius, registres, llibres d'actes, etc.

Format: DIN A4 (210 x 297mm).

FES CLIK AQUÍ PER VEURE UN EXEMPRE DEL CERTIFICAT

CRITERIS GENERALS DE REDACCIÓ

El certificat, com altres documents administratius, segueix una estructura generalment constant i s'ajusta bàsicament als trets de funcionalitat i de formalitat que caracteritzen les comunicacions oficials. Els dos aspectes més destacables són els següents:
  • To formal i concís, a causa del seu valor de comunicació oficial feta per un càrrec.
  • El tractament personal:
    - Emissor:
    Primera persona del singular (jo): CERTIFICOsigno, etc.

    - Destinatari:
    Impersonal, perquè la destinació final d'aquest document no acostuma a ser explícita: I perquè consti...
FRASEOLOGIA ÚTIL

Fórmules per a la certificació (apartat 3):
- Que, d'acord amb la documentació que tenim en aquest servei, el senyor...
- Que, dels antecedents que posseïm en els nostres arxius, resulta que...
- Que la senyora... ha seguit amb aprofitament el curs de...
Fórmules de certificació (apartat 4):

No hay comentarios:

Publicar un comentario