martes, 28 de abril de 2015

DOCUMENTS ADMINISTRATIUS II- EL SALUDA

SALUDA

Document de caracter protocol·lari que s'usa per a comunicacions breus, com ara notes d'agraïment, de felicitació, etc. Només fan servir saludes els alts càrrecs de l'Administració.

Format: targeta gran de 105 x 210 mm.

FES CLIK AQUÍ PER VEURE UN EXEMPLE DEL SALUDA AMB LES SEVES PARTS IDENTIFICADES

CRITERIS GENERALS DE REDACCIÓ

El saluda és un document de caràcter protocol·lari, amb un contingut que permet poques variacions i que es caracteritza pel fet que està parcialment imprès. Els aspectes més destacables pel que fa a la seva redacció són els següents:
  • To formal i de cortesia, a causa del seu caràcter protocol·lari.
  • Concisió i brevetat del text que conté el cos del saluda —el motiu de la salutació— perquè la informació que es transmet en aquest apartat apareix com una frase subordinada o coordinada i no convé que s'allargui gaire.
  • El tractament personal:
    – Emissor:
    Tercera persona del singular: Saluda, li agraeix, etc.

    – Destinatari:
    Tercera persona del singular: ...ha tingut la gentilesa de...
FRASEOLOGIA ÚTIL

Fórmules per expressar el motiu de la salutació:

No hay comentarios:

Publicar un comentario